Samalta viivalta – Moninaisten asiakkaiden kohtaaminen
Koulutus antaa valmiuksia kohdata yhdenvertaisesti ja inklusiivisesti moninaisia asiakasryhmiä, erityisesti liikkumis- ja toimimisesteisiä asiakkaita.
Koulutus soveltuu yrityksille ja työntekijöille, joilla on rajapintaa asiakkaisiin (esim. asiakaspalvelu) sekä DEI-palveluja (Diversity, Equity & Inclusion) tarjoaville yrityksille, joilla ei vielä ole laajaa tietämystä erilaisista liikkumis- ja toimimisesteistä.
Sisältö
- Johdanto: lähestymistapoja erilaisiin liikkumisen ja toimisen esteisiin ja rajoitteisiin
- Aiheen lainsäädäntö ja kansainväliset sopimukset
- Vammaisetiketti
- Saavutettava kommunikaatio
- Käytännön järjestelyt (esim. esteettömyystietojen tarjoaminen, avustajaliput, opastaminen, tulkkijärjestelyt, alennukset)
Kohdeyleisö
Esim. inklusiivisuuden /DEIn palveluja tarjoavat yritykset; järjestöt /yhdistykset; asiakaspalvelussa työskentelevät henkilöt (esim. liikennevälineiden kuljettajat, kaupan kassat, hotellityöntekijät, asiakaspuheluihin vastaavat henkilöt, helpdeskit, hoitohenkilökunta sairaaloissa ja terveyskeskuksissa) sekä heidän esihenkilönsä
Lähtötaso
Valmius oppia uutta ja toisia kunnioittava asenne
Osallistumisvaihtoehdot
Etänä Teams-yhteydellä.